Metodologia
En el desenvolupament de les diverses activitats de l’Escola Coral de Torrent” (assajos, trobades, concerts, “aplecs”, etc.), es practica una metodologia amb unes característiques molt especials, que pretén la consecució de diversos objectius i capacitats (continguts, procediments i actituds), des del punt de vista musical i social.
La metodologia de l’Escola Coral de Torrent és oberta perquè sempre s’adapta a les necessitats del grup o grups i a les característiques dels seus integrants.
També és activa ja que cerca la participació i implicació de tots els seus coralistes, requerint d’ells predisposició a l’activitat i esforç, per a aconseguir millores en l’aspecte vocal i de l’aprenentatge.
A més és progressiva i deductiva, doncs pretén l’aprenentatge significatiu i constructiu dels xiquets i xiquetes, dins d’un procés de percepció, interiorització i expressió.
Tot açò, realitzat d’una forma lúdica, amb la finalitat de proporcionar un bon nivell de satisfacció, integrat en un ambient de total distensió en el qual el procés d’ensenyament-aprenentatge es mostre com un fet divertit i plaent, redundant açò en la implicació i motivació dels participants.